Drumurile noastre toate...

Home « Construcții « Șantiere

Traficul este și va fi intotdeauna o problemă cu care orașele moderne se vor confrunta, iar Bucureștiul nu face excepție. În 2010, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, pe străzile de aici circulau aproape 1,2 milioane de autovehicule și cu siguranță cifrele au crescut. Cum lucrează oficialii pentru a ne ușura plimbarea zilnică de acasă la locul de muncă?

Ei bine, în unele locuri mai bine, în altele mai slab. În rândurile de mai jos vom arunca o privire rapidă asupra câtorva din șantierele de infrastructură propuse pentru finalizare anul acesta de edilii capitalei, precum și a unor proiecte de viitor.

Pasajul Pipera

Lucrările de la Pasajul Pipera constau în supralărgirea şoselei Pipera şi supratraversarea bulevardului Barbu Văcărescu şi a Căii Floreasca. Proiectul va asigura accesul dinspre viitoarea autostradă A3 către Capitală, împreună cu bulevardele paralele Fabrica de Glucoză şi Dimitrie Pompeiu. Pasajul Pipera are o lungime de circa 470 de metri, iar incluzând şi supralărgirea de pe şoseaua Pipera, lungimea totală este de circa 1,5 kilometri.

Și dacă inițial se dorea inaugurarea lucrării până la sfârșitul anului 2011, aceasta a avut loc abia pe 30 aprilie, anul acesta. Costurile cu execuția pasajului se ridică la circa circa 120 milioane de lei (aproximativ 33 de milioane de euro), iar construcţia acestuia a început în octombrie 2010. Firma care a realizat pasajul este PA&CO International, controlată de om de afaceri Costel Căşuneanu.

La inaugurarea pasajului a fost prezent și primarul Sorin Oprescu. "Rămânem pentru micile finisări, dar acum circulaţia poate fi deschisă, acum îi dăm drumul. Vreau să le mulţumesc oamenilor pentru că au avut răbdare şi au suportat şantierul”, a spus Sorin Oprescu cu această ocazie.

Pasajul Mihai Bravu-Văcăreşti

Și dacă pasajul de la Pipera a fost inaugurat ieri, nu se poate spune același lucru despre cel început pe Calea Văcărești și Șoseaua Mihai Bravu. Acesta va fi format din două pasaje rutiere paralele care vor avea două benzi pe sens, având o lungime de aproximativ 700 de metri. Ambele pasaje vor urma să coste aproximativ 96 milioane de lei (23 milioane de euro).

Deși anul trecut tot Sorin Oprescu anunța că prima etapă (pasajul de pe sensul ce face legătura dintre Piața Sudului și Mihai Bravu) va fi finalizată cel mai târziu în aprilie-mai anul curent, lucrările sunt oprite și, la ultima vizită pe șantier a echipei Builders Magazine, nu am văzut activitate. Din proiect au fost executați pilonii și începutul rampei podului.

Pasajul face parte dintr-o lucrare mai amplă ce vizează și un pasaj denivelat subteran în zona Pieței Sudului, o investiție în valoare de alte 30 milioane de euro și care ar trebui finalizată în doi ani.

Ţinând cont că avem de-a face cu un an electoral, acesta ar putea fi impulsul mult-aşteptat pentru ca locuitorii Bucureştiului să se poată bucura anul acesta – nu mai târziu - de finalizarea lucrărilor de infrastructură deja începute.

Autor: Claudiu Crețu

foto: Robert Marinescu

Publicat in: mai 2012
Inapoi la categoria «« Construcții

Advertisement